lördag, december 26, 2015

En annan dag

Så haver juldagar passerat och det är redan annandagens kväll. Sitter i soffan, katten ligger bredvid, några tända ljus och adventsstjärnorna lyser upp det annars mörka radhuset. Kidsen är hos Största Systern en sväng och det är tyst i huset.
Vi har haft en fin jul. Lille-jul med alla kidsen i radhuset, julaftonsfrukost och kyrkobesök med Hjärtat. Vi hann med en sväng till hans mamma och där var några av syskonen så bonusträff på det. Sen hem till Hjärtat och bara hänga en stund innan Största Systern hämtade mig för firande hos hennes svärföräldrar och släkt. Vi blev ett stort sällskap, 18 personer och mycket trevligt. God mat och många glada skratt. Samma gäng som åker till Gran Canaria om en månad, bådar gott!
Kvällen avslutades hemma hos Hjärtat igen som firat med sina ungdomar. I tysta julnatten tände vi ljus och drack glögg, summerade dagen och laddade för juldagen.
Juldagen firas alltid hos Bästa Mamman, även denna gång blev vi 18 personer och mätta, trötta och glada äntrade vi sedan radhuset och mammataxin började rulla. Juldagen är stora ute-kvällen och eftersom även Lilla Systern nu har fyllt 18 så skulle det gås på lokal. 04.15 hämtades sista ungen hem och idag har jag mest hasat runt i radhuset. Gått en långpromenad med kidsen, hängt i soffan och tittat på gamla dansfilmer på sjuan.
Jag är så glad att ha haft alla kidsen hemma, så glad och tacksam för alla jag har runt omkring mig. Det har varit en lugn och fin jul, inte stressigt alls fast det varit mycket besök här och där. Det har bara känts bra, trevligt och mysigt. Precis det jag längtade efter!

5 kommentarer:

  1. Så skönt! Tycker vår också varit ganska behaglig faktiskt :)

    SvaraRadera
  2. Det låter fint. Så som det ska vara. Och ni ska till värmen snart! Härligt.

    SvaraRadera
  3. Nilla: Tack detsamma!

    I will....: Ja. Längtar efter värme och SOL!

    SvaraRadera