tisdag, december 22, 2015

Hur får man hem en julgran till radhuset när bästa granbäraren befinner sig i Thailand?

Svar: Man sladdar in på Icas parkering, fäller ned baksätet i bilen och travar med raska steg fram till julgransförsäljaren och ber att få en "ganska liten fast ändå stor gran, tät och fin....." Han drog fram en gran, jag sa "kör" och så sågade han av stammen i lämplig längd, måttade lite så där och så åkte granen i en nätmojäng och kom ut som en nätkokong. Denna kokong tog jag under armen, öppnade bakluckan på bilen och slängde in den. Sen åkte jag hem och monterade trädet i julgransfoten som jag hittade DIREKT i förrådet (jag är jätteimpad av mig själv för detta direkthittande).
Nu står granen klädd och grann, snabbaste granfixet någonsin och på "gran" säger jag därmed "check". Julen, come on!

7 kommentarer:

  1. Heja dig! Men nu är bästa granbäraren snart hemma och får se morsans strålande insats :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja! Beräknad ankomst till radhuset i morgon förmiddag, lagom till elva-kaffet om allt går som det ska!

      Radera
  2. Tack för julkortet :) Ge alla barnen och Olov varsin julkram från mig! Och be dem ge dig en...

    SvaraRadera
  3. God Jul till dig och din familj, kära Cina.

    SvaraRadera
  4. Tant kan själv :) Önskar dig och de dina en RIKTIGT God Jul.

    SvaraRadera
  5. I will no…. Thank you!

    Ezter: Varsågod! :)

    Cicki: Detsamma till dig!

    Anette: Helt själv! :). God jul till dig med!!!!

    SvaraRadera