måndag, december 07, 2015

Rivstart

Vaknade i natt 00.45 av ett pling på mobilen. Sonen hade mellanlandat i Bangkok och skickade en bild på en fin soluppgång. Somnade om och vaknade två timmar senare av att Hjärtat hade en hostattack ute i köket och bistod med lite varmt honungsvatten. Somnade om. Vaknade 06.00 av att Hjärtats klocka ringde, han gick upp och jag somnade om. 08.00 plingade det i mobilen, ex-maken undrade om jag hört från sonen. Strax därefter hörde sonen av sig igen och skickade bilder, de är framme på hotellet. Jag gick upp och fixade frukost i min ensamhet, värmde mjölk till kaffet i micron och där halkade jag galet. Ställde in en liten kanna mjölk, tryckte på start men kollade inte in tiden så noga...... min egen micro kan jag ju utan och innan men någon annans.... Fyra minuter senare kom jag ut i köket igen och det rök ur micron. Tryckt på fel tidsknapp tydligen.... Drog ur sladden och öppnade luckan men stängde snabbt igen. Bar ut hela klabbet utomhus och där fick den stå och ryka klart. Har nu vädrat, diskat och burit in den igen. Försökt sopa igen spåren men är tillsammans med en spårhund så det är inte helt enkelt.
Ja. Det var starten på den här måndagen. Jag är trött igen.

1 kommentar:

  1. Så skönt att de är lyckligt och väl på plats! Vilken knäpp micro! Hoppas du klarar dig undan ;)

    SvaraRadera