tisdag, december 08, 2015

Lite pyssel och lite fix

Efter jobbet idag åkte jag till en stor växtaffär där jag härjade loss bland hyacinter, minibarrväxter, juldekorationer och ljusslingor. När jag kom hem skulle jag göra köttbullar för det stod på matschemat och alla som känner mig vet att jag hellre pysslar med blommor, kottar och mossa i skålar, fat och vaser än gör det som jag borde göra. Jag har en tendens att göra det roliga först och sen hittar jag på något ännu roligare och till slut är klockan himla mycket och vi nästan förgås av hunger. Men. Jag har fokusträning och tänkte "laga nu maten" femtielva gånger när jag närmade mig påsen med pysslet och jag lyckades faktiskt. Middag först och piffet sen. Att det ska vara så svårt! Jag blir trött. På riktigt.
Sen grejade jag till ett fat med växterna och mossa, hittade några fina röda nålar och kanelstänger som jag dekorerade med och draperade en ljusslinga runt hela härligheten. Som grädde på moset höll även katten på att bli en dekoration men jag fick loss henne från ljusslingan och nu pustar vi ut i soffan båda två. Rätt så nöjda faktiskt. Bra så!

1 kommentar: