måndag, december 28, 2015

Måndag. Just precis!

Idag gled julmyset mig ur händerna. En sån där känsla som anas i bakgrunden och växer sig starkare och starkare och till slut hinner ikapp och slukar en. Droppen kom när det luktade sur citrusfrukt på mitt kontor och jag for omkring och letade högt och lågt tills jag hittade en före detta clementin i min handväska. En väska som jag inte använt sedan två dagar före jul utan bara ryckte åt mig i morse. Ett ryck jag ångrade kan jag säga. En världslig sak i och för sig men femårs-köret sedan i går hänger i och näe, jag får ingen ordning på visst just nu. 
Nåväl. Väskan hänger nu på tork, diskad och sköljd, jag har sovit middag i två timmar, druckit eftermiddagskaffe och försöker på alla sätt och vis få stopp på torktumlaren i mitt huvud. Alla tankar som trängs, stångas och bråkar för att få komma till tals. Var är avstängningsknappen????

3 kommentarer:

  1. Rutten, möglig citrusfrukt luktar verkligen illa!!! Brr!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förfärligt! Kollegorna som kom in på rummet såg lite tagna ut.......

      Radera
    2. När en halv citron gömt sig i svalen... Hu!

      Radera