söndag, december 20, 2015

En söndag

Runt omkring tindrar det juleljus och i radion strömmar det julmusik. Jag har tagit en liten julpaus idag. Fram till om en liten strax. Julen ska sjungas in i en av stadens kyrkor, jag har fått Hjärtat på kroken och sen kanske julstämningen infinner sig?!
Stora Systern haver landat i Svedala hel och hållen, via telefon har jag fått en reseberättelse och det är en fantastisk resa hon varit på. Sonen fortsätter hålla sin mammas hjärta i klappar-fortare-takter genom diverse äventyr redovisade genom sociala medier. Om jag säger så. En instagram- och facebookspaus skulle i alla fall mina nerver må bra av......
Samtidigt älskar jag att de kastar sig ut, är modiga och nyfikna på livet.

2 kommentarer:

  1. Det är trygga unga vuxna, som du lotsat fram i livet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så verkar det ju vara och då är jag nöjd! My job is done....... :)

      Radera