söndag, december 13, 2015

Oväntade julklappar och en vecka som gått fort

Tiden går fort när man har roligt. Veckan som gått har varit rolig, jobbat, barnvaktat barnbarnet och varit på julfest med jobbet. Haft inspirerande samtal med min sjukgymnast och nya övningar som jag gillar skarpt. Det går framåt! Många nya tankar snurrar i mitt huvud och orden snubblar över varandra. Faktiskt i en sådan fart att jag nästan blir tyst. I alla fall här i Lådan.
Gårdagen bjöd på en trist överraskning, bilen startade inte när jag skulle åka iväg och julshoppa. Snopet. Det hjälpte inte med startkablar heller, en gullig granne hjälpte mig med det. Varken hon eller jag var fena på det så vi stod på parkeringen och googlade "starta med startkablar".
Man gör så gott man kan!
Bilen startade inte i all fall, batteriet var tvärdött och jag som tränar på att tänka positiva tankar tänkte att jag i alla fall sparade lite pengar eftersom shoppingen uteblev........ Kanske tänkte jag något annat också men men.....
Nåväl. Det jag sparade in igår har spenderats idag. Hjärtat kom med någon mätmojäng och kunde se att batteriet hörde hemma bättre i batterihimlen än i Cina-bilen och skjutsade mig till en batteriaffär. Av bara farten köpte jag nya vindrutetorkare också och då kan man ju säga att i alla fall bilen har fått sina julklappar. Nu ska den bara gå igenom besiktningen också. Please?????

2 kommentarer:

  1. Vad snäll du varit mot din bil! Då tycker jag den ska vara snäll tillbaka och ta sig prickfritt igenom besiktningen.

    SvaraRadera