fredag, december 04, 2015

Happy new year!

Nu haver vi firat Lilla och Stora Systern, 18 respektive 24 år. Igår var alla kidsen hemma i radhuset och vi åt mat, fikade, pratade, babblade och bara var. Tillsammans.
I morgon åker Stora Systern till Sri Lanka och på söndag åker Store Bror till Thailand så vi hade även "vinkahejdåochhaentrevligresa"-stund.
Kan hända att mamman, moi, undrat vad det är för fel på att åka på julmarknaden på Liseberg? Shoppinghelg i Ullared? Spa i Varberg? Kanarieöarna? Nehedå. Till andra sidan jorden ska de. Aaaaaaaahhhhh! Skav i navelsträngen har fått ett fejs, mitt, och jag jobbar som tusan på att inte vara så himla orolig…….
Nåväl. I kväll ska jag skingra tankarna med att bowla och äta julbord på lokal under tiden Lilla Systern firar sin 18-årsdag med kompisar i radhuset. Konstigt, hon ville inte att jag skulle vara hemma??!!

4 kommentarer:

  1. Så klart man är orolig när ungdomarna reser så långt. Jag var lika dan men lärde mig att
    det kan hända otrevliga saker även i Varberg eller på Kanarieöarna.
    Världen har kommit fatt oss, så både på gott som ont.
    Bra att du kopplar av - julbord är gott och bowling ger väl lite motion.
    Ha det bra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fattar inte att hon inte ville ha dig hemma? Förstår oron för dessa resor, men man får bita ihop och tycka att de är starka ungar som gör det!

    SvaraRadera
  3. I will not....: Jag fattar inget! Jag som är så trevlig........ ;)

    Polargrevinnan: Ja, visst är det så! Kram!

    Ezter: Idag har jag bitit ihop hela dagen! :)

    SvaraRadera