söndag, februari 24, 2019

Att ladda om

En söndag med titt på serier, husvisning, vila, laga mat för hela veckan och ett besök av barnbarnet. 
Serier: har sett dokumentären om Svartenbrant, tre avsnitt.
Husvisning: när ett drömhus dyker upp, bara att flytta in och bo och trivas. Minus: trång och opraktisk övervåning och lite över budget. Lite fel i tiden. Men alldeles underbart! 
Vila: ideligen. Tant är sliten.
Laga mat för hela veckan: ägnade två timmar åt det, trist men i veckan kommer jag tycka att det är bra.
Besök av barnbarnet: när Lilla N ringer och frågar om jag är hemma, det är egentligen läggdags för honom men om man nu bor nära sin mormor så får kan man bortse från det en stund. Love of my life.
En skön helg är till ända och jag försöker låta bli att känna den där oron för ännu en rörig jobbvecka. Blunda för det och koncentrera mig på roligheter: kören, träning, middag med Lilla N och hans mamma på onsdag, träff med Lilla Systern och i fjärran, på lördag, en champagneprovning. Roligheter. Som grästuvor att ta sig till i jobb- vårträsket. En strategi. 

1 kommentar:

  1. Husvisning lät spännande! Jag borde blivit mäklare, det har jag förstått i vuxen ålder.
    Barnbarnsbesök, det är verkligen pepp! Gosigt :) Man blir lyft helt enkelt!
    Skulle verkligen behöva det nu, blivit så låg efter operationen, känner mig konstant ledsen. Konstig är man!

    SvaraRadera