måndag, februari 18, 2019

Veckoplanering. Inte den starkaste grenen

Måndag. Gråväder. Kördag. Hoppas att det tinar upp den här vårförstenade själen. Vaknade lika trött som när jag gick och la mig 22 och kunde jag somna? Nope. Tittade på ”The New Amsterdam”, ny sjukhusserie, slumrade, stängde av och blev ... klarvaken. Typiskt. 
Jag somnade så småningom eftersom jag vaknade till mobillarmet. 
Idag börjar jag äta förebyggande medicin mot migrän. Har fått betablockerare som kan ha den inverkan då man ”slowar” ned systemet. Långsammare puls, lägre blodtryck, tja, allt går saktare. Jag är skeptisk eftersom jag är en långsam människa överhuvudtaget men har bestämt mig för att ge det en chans. Det finns en behandlingstrappa för migrän och andra alternativ är inte att tänka på förrän jag provat allt i rätt ordning. Ny doktor = nya orders. Sen, att jag redan HAR provat allt utom betablockerare innan remiss till neurolog gör att mitt val för att komma vidare blev att tacka ja. 
Det var måndagens planering. Räcker så. En dag i taget.

3 kommentarer:

  1. Gråväder även här. Har ringt och fått veta att jag ska inställa mig på operation klockan 7.20 i morgon bitti. Tar nästan en timme att köra dit. Men lika bra med en tidig tid, ska ju vara fastande.
    Hoppas du får hjälp mot din migrän!

    SvaraRadera
  2. Har haft jävligt jobbig migrän som åtgärdades med betablockerare. Det funkade för mig och jag hoppas det kommer funka för dig med.

    Markattan

    SvaraRadera
  3. Att höra att betablockerare hjälpt dig ger mig hopp!

    SvaraRadera