torsdag, februari 07, 2019

Världen utanför

En dag i sängen. Med öppet fönster. Därute pågår livet som vanligt, snöknarr under skorna på barn som går till skolan, folk åker till jobbet och kommer hem. Sandbilen och postbilen. Härinne är det mörkt och tyst. Hämtar mig efter ett kraftigt migränanfall där 1177 var min tröst när det var som värst och medicinen inte hjälper. Samtal med akuten och ny medicin utskrivet som Största Systern hämtar.
Migrän önskar jag inte ens min värsta fiende. Mitt hopp står till att få prova botox eller en ny medicin i sprutform som nyss släpptes på marknaden. ”Den är dyr” har jag fått höra. Hm. Och alla mina dagar jag ligger så här? Femte stora anfallet sedan nyår, på sex veckor. Det känns dyrt för mig. Tyst och mörkt. Balsam i dag.

2 kommentarer:

  1. Allt kan inte mätas i pengar. Men botox har jag läst att många blivit hjälpta av. Vad gör att du inte fått prova det?

    SvaraRadera
  2. Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara med migrän. Kram och krya på dig.

    SvaraRadera