fredag, februari 22, 2019

Längtan

Sällan eller aldrig har jag längtat så innerligt efter att få ta helg som denna vecka. Tror att denna vecka kommer, i backspegeln vid årskiftet sen, te sig som den rörigaste veckan evver. En helt oplanerad helg vilket känns himla skönt. 
Simmade som vanligt i morse och åt frukost på caféet. Sen längtade jag efter att åka hem men masade mig till jobbet. Mötte sonen och handledaren i deras lastbil och kunde då dra en lättnandes suck, ungen är i alla fall på jobbet. Så kan jag släppa tankarna på det för nu i alla fall.
-10 och strålande solsken. Våren kom av sig. Det gör inget om nån frågar mig. Har gärna vinter jättelänge och så pang, varmt och försommar. Drömmer mig bort till de bokade semesterlägenheterna i Kroatien, om fyra månader är vi där. Ja, jag längtar och dagdrömmer! 






1 kommentar:

  1. Denna veckan har gått fort! Sportlovets sista dag. Ja, inte för att vi har sportlov, men ändå ;) Hoppas du får en skön helg! Snart får jag besök av B2 och B4 :D

    SvaraRadera