torsdag, april 25, 2019

Att fira

Idag har vi firat Största Systern på hennes 32-årsdag. Jag har alltså varit mamma så länge. Det Låter vansinnigt länge men tiden har bara rusat känns det som. Med på kalaset var min mamma och hon fick en fråga om varifrån hennes mormor och morfar kom. De var födda 1876 och 1878 och kom från Blekinge. Där kom mamma igång! Hon är himla bra på att berätta och det kom sig att ett helt gäng ungdomar satt runt henne, lyssnade och frågade. Nu var det ju kalas så vi bestämde oss för att ha en ”historiestund” en annan dag och vi ska se till att det blir av. 
Sen kramade jag om min förstfödda, underbara unge och gick hem i ljusa vårkvällen. En alldeles speciell dag!

2 kommentarer:

  1. Det är så märkligt att man har så gamla barn. Hur har det gått till liksom?
    Historiekvällen låter bra, se till att få till den snart!
    Kram och grattis en dag för sent!

    SvaraRadera
  2. Grattis Mor och Dotter. Tänk jag kommer fortfarande ihåg när du berättade att hon skulle komma till världen snart. Men visst var väl det typ i fjol...…… Ta den historietiden snart, ta vara på tiden. kram på er

    SvaraRadera