lördag, april 06, 2019

Ett avslut och en ny början

Igår hade vi ”grav-öl” för den grupp jag ingått i organisationen. Vi kommer att splittras och ingå i andra enheter så det var ”tack-och-hejdå-möte” med efterföljande lunch. Nu jobbar vi ju kvar inom verksamheten så vi kommer att ses men inte på samma sätt. Så vad tycker jag om den förändringen? Det skaver. Det finns inget som säger att det inte blir bra ändå men det är en förändring som måste skava klart.
Sen löste jag ut bilen från serviceverkstan för många pengar, åkte hem och vilade middag. Vaknade två timmar senare av att Hjärtat stod bredvid sängen och undrade var jag var eftersom jag inte svarat på mobilen. Trött. Var vaken tre timmar så jag hann se Lets dance innan jag somnade igen. Trött.
Idag skiner solen genom smutsiga fönster. Jag låtsas inte om det, längre fram i vår ska alla fönster målas och tätas om så det får vara tills dess. Jag ska fixa det sista på nymålade trappan och samla ihop alla sopsäckar efter brutalrensningem i radhuset. Sonen och hans partner in crime, handledar’n, hämtar det nästa vecka och kör till tippen. Service! Kanske blir det en kopp kaffe utomhus, jag närmar mig våren försiktigt ......

1 kommentar: