söndag, april 14, 2019

Shopping

Idag fick jag feeling och shoppade loss efter att ha eftermiddagsfikat med Bästa Väninnan. En klänning, en kjol, två toppar, en kofta, ett par byxor och ett par skor. På 1 1/2 timme. Inte likt mig. Inte likt mig att handla överhuvudtaget men ibland så. 
Expediten i skoaffären var tydlig med att hon tyckte att jag valde för blingiga (ungdomliga??) skor. Jag ville ha ljusa sneakers med lite högre sula och hon lotsade mig raskt till Gant och Tommy Hilfiger-hyllan. Nja sa jag och högg ett par av för mig okänt märke. Vilket det mesta är, jag går på vad jag gillar istället för märken. 
Nåväl, hon envisades med rena, vita skor men icke sa Nicke. Ljust grå med bling och sidenband fick följa med hem. 
Cina-skor helt enkelt. Strax på en fot nära mig. Som gjorda för att strosa runt i ett vårligt Köpenhamn med Hjärtat. Tror att vår-deppet börjat släppa sitt grepp, skoinköp tyder på det. Gillar’t!

3 kommentarer:

  1. Så skönt att du känner dig på gång!
    Sån köplusta har jag nog aldrig upplevt ;)

    SvaraRadera
  2. Tummen upp på det :)Låt aldrig någon annan bestämma vilka skor du har. Rätt att vara lite "fab". Det lättar upp. <3

    SvaraRadera