lördag, april 27, 2019

Trädgårdslördag

Idag skippar jag träningen. På gymet alltså. Ska fixa på yttepytte-tomten och att bära trädgårdsmöbler, kratta och gräva ÄR träning. Tänker jag. En kopp kaffe i solen är annan träning och det behöver jag öva på. Att sitta still och inte göra något alls. Att försöka stänga av hjärnan .... 
Igår morse simmade jag som vanligt och var sen på ett lunchgympapass. Kroppen hängde med på det och tjorvigheterna på jobbet känns lite lättare när jag kommer ifrån och gör annat en stund mitt på dagen. Ska försöka att komma ihåg det. 
Försöker även bli av med bladlöss på mina fina murgrönor. Sprutar med såpa, duschar av sen, efter ett par timmar, med hård stråle och så gör jag om alltihop igen. De drabbade raringarna har nu bott i badrummet en vecka och de får sista behandlingen idag. Hjälper inte det åker de ut. Basta!
Det är skönt att vara ledig och skrota runt i radhuset, altanen, tomten. Känns som länge sen. Det är det ju inte men känslan är sån. Gillar’t!

1 kommentar: