lördag, augusti 17, 2019

En lördag i sakta mak

I morse vaknade jag tidigt, tassade ut i uterummet med en kopp kaffe och tittade på ett avsnitt av ”The good wife”. Vid tio-snåret vaknade Hjärtat och vi åt frukost. Han har ett skov av sin artros och är rätt risig, har  svårt att sova på nätterna så vi är lite i ofas. Men frukost vill vi ha!
Jag åkte sen en sväng till radhuset och återvinningen och när jag kom hem fick vi besök. Lilla Systerns sambos mamma med man kom förbi och lämnade en flytt-blomma, jag blev verkligen glad. De är dessutom riktiga dammentuiaster så vi fick några goda råd inför nästa säsong.
Lunch, vila och senare tar vi en cykeltur till Hjärtats mamma. När man nu fått fart på sin cykel så vill man ju cykla! En lördag i sakta mak. Känns bra.

4 kommentarer:

  1. Hahah, jag trodde de var dammentusiaster som i städ-damm. Men jag antar att du menar dammen på gården. Eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, dammen på gården! Tänkte när jag skrev att jag nog rörde till det :)

      Radera
  2. Men det är väl härligt att man kan gå upp när man vill och sen ändå äta frukost ihop. Jag blir glad av att det hörs som att ni trivs bra🤗
    Tänkte också först på damm som i städning, men fattade ju sen🤪

    SvaraRadera
  3. Vi trivs så bra. Haha, ja jag rörde till det lite med dammen :)

    SvaraRadera