söndag, augusti 25, 2019

Hej sommar!

Sommaren kom visst tillbaka. Härligt. 
Gårdagen spenderades i Västerås med Lilla Systern och Hjärtat. Glömde min mobil hemma, fick lite ångest först (ngn behöver avvänjning) men sen var det faktiskt bara skönt. Tur ”Bob” var med, Bär och Betala, aka Hjärtat men bära fick jag göra själv. Så jag bar hem nya gummistövlar och en svart kjol. Lådunderlägg från Ikea och två spotlights till vitrinskåpet. 
Idag skiner som sagt solen och vi har beslutat oss för att hämta våra nya soffor. Trots villervallan och röran det här förbenade köket ställer till. Tänker att vi behöver fixa lugna, ordnade små ställen för att komma att stå ut så länge det här kommer att ta. Så. Tålamodsmuskelträning idag alltså. Kasta gammal soffa, hämta två nya och montera. Samarbetsövning för nyblivna sambos. Ikväll ska vi grilla. Micro, kokplatta, kaffemaskin, vattenkokare och en grill. Vad mer behöver man???? 



Mina nya darlings - efter en veckas regn, nu inköp av stövlar så skiner solen och sommaren är tillbaka. Men efter sol kommer det nog ... regn.

2 kommentarer:

  1. De attiraljerna räcker länge👍🏼
    Vilken högsommar det blev. Vi har haft släktträff och passat B1 och B3. Kört hem dem, lagat födelsedagsmiddag till Äldsta och nu strax före nio landat i soffan. Jag är dödstrött!!!

    SvaraRadera
  2. Jag glömde skriva att sofforna behöver ni ju, de ska väl inte stå i köket? Gör allt det andra som ni tänkt så det blir som ni vill!
    Fina stövlar, behöver sådana i husvagnen!

    SvaraRadera