onsdag, april 14, 2010

Shit happens!

Man kan prata "skoskav". Att få parkeringsböter är skavigt och inte kul. Inte kul alls. Ja, jag pratar av egen (dyrköpt) erfarenhet. Men att få hela bilen bortforslad, det är väl snäppet värre????
Jag kan se scenariot framför mig, familj kommer till fastlandet efter några härliga dagar på skärgårdsstället. Man, fru, barn, husdjur, packning. MYCKET packning. Och så är bilen borta. Eller man kommer från stan med fru, barn, husdjur och MYCKET packning och ska ta båten till bästa ön i hela världen. Men var är båten?????
Vad skönt att detta inte hände mig! (kan man ju få tycka).



Att parkera precis bakom förbjudet-att-parkera-skylten och ta
Waxholmaren rakt ut i arkipelagen verkar ju lite chansartat.
Eller desperat.

På skylten som inte syns i bild står det i klarspråk att
felparkerad bil
kommer att forslas bort.
Men det väcker onekligen lite uppmärksamhet
och
alla är glada att det inte var de som......



Så Bosse Bogserbil flyttar helt enkelt på ekipaget.



Och så var det det här med att åka båt..... Eller inte.

8 kommentarer:

  1. Oj, ni får dra upp båten ur vattnet först! *tipsar*

    SvaraRadera
  2. Håller med - ingen rolig situation.
    Finns det skyltar skall de läsas - säger hon som kastar sten i glashus. Bilen blev inte bortforslad men ett onödigt hål i kassan.
    Cina, så fort det går byt till sandaller, är det kallt ta på dig sockor. Den där stenen kanske trillar ut och kommer det någon ny - skakar du ut den.
    Kanske fel att skämta när livet är dystert. Ibland behöver vi humorn till hjälp så det svarta kan stoppas undan ett tag.
    I dag skiner solen - underbart.
    Ha en så bra dag du kan.
    En solskenskram från
    Viola

    SvaraRadera
  3. Nilla: Tack för tipset! ;)

    Viola: Skämta är inte fel! Att skoja och ha humor, kunna se dråpligheter, det skojiga i allt det svarta har gjort/gör att jag orkar ta nya tag varje dag! Den dag jag inte har humor då vissnar jag på riktigt! Tack för din värmande kram!

    SvaraRadera
  4. Tänk så förvånad bilägaren ska bli!

    SvaraRadera
  5. Hehe, vad man är glad att det inte är man själv! Men så snopet, eller egentligen inte, man kan ju läsa... Räcker med de böter vi drog på oss i vintras, det är så sura pengar. Man ser genast allt roligt man kunnat göra för dem, men hade man gjort det?
    Skämta på, det är den bästa livlinan som finns!

    SvaraRadera
  6. Man lever ju ett underbart liv alltså!

    SvaraRadera
  7. Oj, oj så det kan gå! :-)

    Hoppas du får en skön dag idag fina Cina!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. ojsan hoppsan * 2
    Herreminje.
    Fast iofs..båten där..den liknar min kanot.
    Jag skäms när jag tänker på den..kanoten alltså..
    Kram!

    SvaraRadera