måndag, april 19, 2010

Före jobbet

När jag skulle till Stockholm i fredags och delta i Bästa Vännens After Work, påpekade ett av mina barn att
"Vaddå After Work. Du har ju inget jobb ju"???
Det har jag visst. Jag börjar på onsdag. Så man kan ju säga att jag var på Before Work. Och det var väldigt trevligt!
I övrigt är det måndag, Älsklingen har rensat tomten från de rått-lik katten släpat hem och som jag helt enkelt bara ställt stora upponedvända krukor över. Det ihop med ungarnas tallriksexperiment har ju gjort att trädgården mer sett ut som en installation... Men nu så! Fint och prydligt igen. Och över alltihop skiner solen! Det är fjärde måndagen i rad som solen skiner och ett knep att få en på bra humör när veckan börjar. Snöhögarna är nu pyttesmå och snart, snart är de borta helt. Härligt!

9 kommentarer:

  1. Se där! En härlig start på veckan :)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Kan vi bestämma att i fortsättningen är det alltid sol på måndagar!!?

    (fast jag gillar alla måndagar...)

    Hoppas att din vecka blir en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Iiiik råttor..vilken företagsam katt du har..hmmmm

    SvaraRadera
  4. Before Work låter ju lika bra som något :)
    Vad är det du ska börja med på onsdag *nyfiken*
    Här är det kalla vindar trots att solen visar sig och högarna av snö är fortfarande stora på vissa ställen.
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Härligt. Det låter bra och lovar gott.

    Tack för din fina kommentar vännen

    Markattan

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att vi bestämmer att det ska vara sol alla dagar utom en varje vecka! Man behöver ju en dag då man tvingar sig att vara inomhus för att göra någon nytta! ;o)
    Du verkar piggare, det blir jag glad för.. Kram!

    SvaraRadera
  7. ...och under snöhögarna tinar krattningen fram. Men naturligtvis håller jag med om att det är skönt att vintern är över, och att man kan vara utomhus utan att behöva frysa.

    SvaraRadera
  8. Gafflan: Äntligen! Kram!

    S o F: Gärna! Tack detsamma!

    Engelsson: Åh hej, vad roligt att se dig igen! Ja, jo, katten ja. Hon kan!

    Carina: Berättar på onsdag em!!!! ;)

    Markattan: Skönt att ha ngt att se fram emot!

    Osloskånskan: Tack!

    Pia: Ja, det eviga inomhusgörat..... Är lite piggare. Tack!

    Per-Anders: Åh, kratta gräsmattan och det blir fint! Det längtar jag efter!

    SvaraRadera