fredag, april 23, 2010

Makalösa maskiner

Ny mobil. Ny dator. Jamen det är ju himla trevligt. Tills man ska koppla ihop dem och få dem att samspela, skicka bilder mellan varandra och den däringa braiga låten, visst kan jag få den från mobilen till datorn? Väl? Och bilderna på blomgrupperna jag påtade ihop idag på Växthuset, visst kan jag få över dem från mobilen till bildmappen på datorn och lägga upp några här på bloggen? Så att de ingår i mitt fredagsinlägg?
Jo, för tusan. Koppla ihop A med B och tryck HÄR och HÄR och vänta en stund.
Det funkar inte alltid som man tänkt och eftersom jag bestämt känner att om jag fortsätter att försöka kommer håret innan middagen skifta i grått. Jag ger mig. Inte upp. Skulle aldrig falla mig in. Men jag ger mig tillfälligt efter två timmars fipplande. Motvilligt.

Jag kan ju i alla fall berätta att rosa ranunkel ihop med murgröna blir väldigt fint tillsammans i en vit träkruka så får ni fantisera lite om hur vackert det blev! Lite ska man ju lämna åt fantasin.

6 kommentarer:

  1. Ser det framför mig. ;) Hur fint som helst.

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Usch, mitt hår blir lite gråare bara av att läsa dator, mobil, koppla ihop och skicka bilder i samma stycke.
    När jag är gammal (äldre) och ALLA vet vilken sladd som hör till vad så kommer jag vara den galna tanten som står på Sergels torg och demonstrerar för återgång till tiden före datorns och mobilens intåg. (Men först ska jag blogga klart. Inget ont som inte har något gott med sig.)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med! Satt halva eftermiddagen med yngstas telefon och försökte föra över alla hennes bilder till datorn. Tror du det funkade???? Nähä, icke alls!
    Jag blev nästan galen och var nära att slänga ut hennes telefon och datorn genom fönstret.
    I morgon är en annan dag...
    Kram.

    SvaraRadera
  4. S o F: Precis! Hur fint som helst!

    Nilla: Jag kan stå där med dig! Ska också bara blogga klar först......

    Gafflan: Oj. Vet hur det känns.... Precis. Kram!

    SvaraRadera
  5. jag kan hjälpa dig cina!! :D

    SvaraRadera
  6. Evelina: JA, hjälp mig! Visst ska det väl funka med en röd ferrari? Annars är det skrutt tycker jag! Kram!

    SvaraRadera