torsdag, april 15, 2010

Sol ute, sol inne

Sol ute... sol inne..... tamdidam didam... trallelitrall.... *visslar lite* ..... sol i sinne....! Nä. Det går inte. Jag är skitförbannad. Japps. Så är det!
Tror ni inte att den där lille korkade arbetsförmedlarhandläggaren satte en käpp i hjulet ändå? Så att jag minsann for omkull i början av nerförsbacken efter att preciiiiiiiiiis pustat ut efter den långa uppförsbacken som Introduktionsprogrammet kändes som?
Jamen som en "säkerhetsåtgärd" har HAN anmält mig till fortsatt, håll i er nu:
"Fördjupad kartläggning- och vägledning"! På Arbetsförmedlingen.
Men va f*n!? Jag HAR ju ett anställning! En plan! En rehabplats!
Om han inte släpper sitt grepp om mig snart på riktigt, behöver jag en ny, större brevlåda, för det var värst vad papper och information Arbetsförmedlingen släpper ifrån sig. Det har säkert blivit ett helt nytt kalhygge p g a mig. Men gräla inte på mig om det! Klimatsmart är inte ett uttryck som ingick i regeringens lilla utförsäkringsplan, för övrigt inget smart överhuvudtaget, men det är en annan story.
Den enda kartläggning jag behöver är en karta utan AF och den enda vägledning jag behöver är vägen bort från denna handläggare. Envis karl det där!
Det är jag också!
Förresten skiter jag i honom. Idag ska jag åka och plantera, vattna och trivas i växthuset. Så får det bli!
*Andas ut*



Lite sol i mitt hus!

13 kommentarer:

  1. Kanske kan det vara så att han fullkomligt bländats av dig och dina blytunga armar och absolut inte vill släppa taget om dig? ;-)

    Skämt åt sido, han verkar mer än lovligt ding i roten, den handläggaren. Han vill inte riktigt inse verkar det som. Nä, åk du och plantera lite och njut av din arbetsträning. Ordnar sig ska du se.

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  2. Anbam: Haha! Of course! ;) Kram!

    SvaraRadera
  3. Handläggarna kanske skulle koncentrera sig på att få ut alla arbetslösa ungdomar, som inte vill annat än jobba. i arbete! Stå på dig vännen! Snygg solrosen blev på bloggen! Kram

    SvaraRadera
  4. Är han riktigt klok??? Du vet ju vart du ska och hur du ska ta dig dit, eller hur!
    Grrr.
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. SUCK!!!

    Hoppas att stunder i växthuset ger dig återhämtning.

    Varma hälsningar!

    SvaraRadera
  6. Du har säkert hört talas om utvärdering, vilket kan utföras på många olika sätt.
    Effektivitet på din handläggare mätes i utsända pappersark - innehållet kollas inte. Strunt i honom.
    Ibland är det bra att bli riktigt förbannad.Det där med växthuser var nog en bra idé.
    Sköt om dig.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  7. Skönt att du har någonstans att stressa av. AF gör mig bara så trött.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Som en Spader just skrev på annan plats... en mycket vacker tavla.

    Handläggardjävlen gör andra sorters tavlor, men det är synd om honom... förmodligen.

    KRAM!

    SvaraRadera
  9. Anette: Precis! Riktad politik liksom. Låt oss som har annat vara! Thank you! Kram till dig!

    Gafflan: Totalt jävla oklok är han!

    S o F: Efter bara 10 minuter i växthuset är ju pulsen normal igen och blixtilskan rinner av. Lovely!

    Polargrevinnan: Växthuset är en väldigt bra idé! Tack!!!! Kram!

    Bloggullet: AF och FK gör många trötta och uppgivna. Det är ta mig 17 synd och skam! Kram!

    Spader Madame: Ja, helt andra sorters tavlor gör han! Sannerligen!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Men att de kan sova om nätterna, dessa handläggare!!??
    Men du har tur som får rota runt i jord och dofta på växter, det är balsam för själen!
    Jag tycker du gör rätt: skit i honom!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Susanne: Den här platsen jag fått i växthuset är nästan värt all skit jag fått stå ut med. SÅ himla roligt! Äntligen!Kram!

    SvaraRadera
  12. Ja men tavlan!!! Ja men du....eru inte möjligen liiiite liiiite bättre nu så att du kan måla en snygg sak till mig??????? *hoppas*

    Och växthus is da shit...vilket man också kan säga om AF och FK fast i en helt annan betydelse.

    SvaraRadera
  13. Näää.. fan också.. han är ju dum i hela huvudet! Vad tusan håller de på med??
    Jag tänker på dig.. jättemycket!
    Vilken vacker tavla du gjort!!! :o)
    Kram!

    SvaraRadera