fredag, april 02, 2010

Startproblem

Efter att ha åkt bil, druckit kaffe hos Bästa väninnnan, åkt båt och svävare landar vi i Lilla Huset på ön. Som vanligt ropar jag
"Hej huset" när jag öppnar dörren och fortsätter prata högt när jag går runt i alla rum och liksom känner in den nya säsongen.
Älsklingen har vant sig och höjer inte ens på ögonbrynen längre.
Det är skönt att vara framme. Det är skönt att solen skiner och det är skönt att ha tid, flera dagar med varandra.
Som vanligt hittar huset på hyss. Det är som det blir lite tjurigt och trögstartat efter att ha stått tomt hela vintern. Den här gången brann kylskåpet upp med ett "poff" och en rökpelare vällde fram bakom skåpet.
Ajdå!
Repris från förra påsken då propparna gick som smör i solsken innan vi hittade problemet. Året innan det sprang ett rör läck.
Men,
vi är vid gott mod. Det är världsliga ting och tänker inte tjura tillbaka. Nejdå. Vi pratar så snällt med huset, fixar och trixar till. Det blir nog en bra påsk det här också!

5 kommentarer:

  1. Svävare har jag aldrig åkt nån gång. Skulle vilja prova det.

    SvaraRadera
  2. Det ska alltd jäklas lite frann innan man kommer tillrätta!
    Hoppas nu att ni infunnit lugnet & känner frid! :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tänk vad man kan må bra när man hamnar på rätt ställe! Vad gör en liten motgång som brinnande kylskåp, läckande rör osv då?
    Njut av din underbara påskhelg Cina!
    Påskkram från mig som njuter i fulla drag!(Trots nattlig panikattack!)

    SvaraRadera
  4. Ha en skön påskafton!
    Kram på dig där ute i Huset.

    SvaraRadera