onsdag, juni 02, 2010

Försommarfix

Hittade ett presentkort till som låg och drällde i en låda. Den här gången på ansiktsbehandling. Inklusive ögonbrynsplockning. Men det är väl ett himla påfund? Att plocka ögonbrynen? Det gör ju jätteont, killas och känns som hela ansiktet ska ryckas bort. Antingen har jag ovanligt starka ögonbrynsrötter eller så är jag väldigt rädd om dem och så NYSER jag ideligen. Jag har min nysnerv rakt i brynen liksom. Jag förvarnade hudterapeuten om det och efteråt gick jag därifrån med tårarna rinnande, röd näsa och snorig. Som man blir när man nyst 1054 gånger på 10 minuter. Då mötte jag en bekant.
"Herregud" frågade hon,
"vad har hänt"?
"Jag har varit på ansiktsbehandling bara, jätteskönt"!
Hon såg tvivlande på mig och jag var säkert inte sådär jättebra reklam för salongen precis då. Men nu! Ett dygn senare, vad snygg jag blev! Eller, jag ser väl egentligen ingen skillnad. Jo, ja det ska vara ögonbrynen då som är prydliga och väldigt ryckta. Men len och rosig om kinderna, det är jag allt och skönt var det innan "plockningen". Nu är jag mest orolig för att det är slut på de där presentkorten som legat i lådan. Men, det kanske kommer nya vad det lider?!

9 kommentarer:

  1. Förr, när jag hade råd, så hände det att jag unnade mig en ansiktsbehandling då och då. Jag håller med om att man ser inte klok ut med detsamma efteråt. Men dagen efter.....då är man som en len babystjärt i fejan.......:-)

    Det är något konstigt för det har tvättats fönster här idag också.....:-) utan att jag brann av!

    SvaraRadera
  2. Fan, jag har glömt kolla i min låda! Kanske ligger några presentkort där också? ;-) Jag har varit på behandling jag också. Helkroppsmassage blev det för mig idag. 1 1/2 timme för 500:- tycker jag var en väldigt bra investering, eller hur? Nu känns det som om jag blivit överkörd av ett lok men det går ju snart över. Hon t o m masserade käken på mig och det gjorde svinont men just därför var det alldeles nödvändigt sa hon. Sedan fick jag tips om att massera örsnibbarna när jag har huvudvärk. :-) En stunds smärta kan ge ett alldeles underbart resultat.:-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Här gapar lådorna tomma på presentkort men jag kanske skulle boka lite tid själv...det är ju väldigt snyggt med fina ögonbryn faktiskt :D
    Kram.

    SvaraRadera
  4. Va?? Har du fyndat i lådan igen? Vilken tur!!
    Haha, du är rolig, har du en nysnerv i brynen? Jag visste inte ens att det fanns en sån nerv, hihi
    Kram goa du!!

    SvaraRadera
  5. Sat...i hel ..e vad ont det gör! Men man blir sååå snygg! Been there, done that - idag faktiskt! Använde också mitt presentkort på aromterapeutisk helkroppsamassage som man förärats av Loppis förra året. Känner mig toally calm!

    SvaraRadera
  6. Aj, oj & usch...jag menar för att andra plocker ögonbrynen på en!
    Men så skönt när det är gjort!
    Ha en underbar kväll!

    SvaraRadera
  7. Tittade i min låda - tyvärr där låg bara rabattkuponger vars datum hade gott ut.
    Klockan 10 i morgon sitter jag i stolen och blir illa behandlad - ska bli smala välvda bågar + lite färg som sitter någon månad.
    En annan frisyr ska det också bli.
    Jag har inte kommit på var min nysnerv finns och inte ger den sig tillkänna så ofta.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  8. Jo visst, nysnerven sitter där! Gråtnerven också tror jag. Det gör så himla ont! Jag kan inte själv, så det blir de gånger man är hos frissan, eller när nån av döttrarna förbarmar sig!
    Vilken tur du har som har sådana gömmor i lådorna. Jag har rensat alla lådor nu, hittade endast en enkrona ;)

    SvaraRadera