måndag, juni 21, 2010

Rosa

Så var det dags att ställa undan målarpenslarna ett tag efter en härlig målarhelg. Lite svårt ändå. Det är ju så roligt! Och så fantastiskt skönt att bo borta en helg, äta gott varvat med lite bröllopstittande medelst gråtande, och så målandet. I timmar.
I lördags hade vi alltså lååååååååååååååång fikapaus. Ville ju se Daniel bli prins ju. Att de unga tu fick varandra. En saga som blev sann. Man behöver se det ibland. Att det oväntade, otippade faktiskt kan hända och att drömmar kan slå in. Bästa målarvännen och jag dukade upp och bjöd på tårta, kaffe, bubbel, blågula serpentiner och flaggor, fina servetter och god choklad. Det var en och annan kursare som höjde på ögonbrynen och undrade om det var nödvändigt?
"Klart det är nödvändigt"!
"Kärlek ska firas, drömmar slår in och så är det ju så vansinnigt vackert"!
Jag älskar att hitta ögonblick att fira, att glädjas med andra och känna lite guldkant på tillvaron. Och så blev det lite lättare att måla sen. Lite åt rosa faktiskt!

12 kommentarer:

  1. Allt som kan firas ska firas!!

    Läser lite i din blogg bl.a om sorgen efter anhöriga.
    JAg bär också en sån sorg.
    Saknar.
    Sånt är visst livet.

    SvaraRadera
  2. Det är en bra inställning. Man ska ta tillvara de små guldkanterna i livet.

    SvaraRadera
  3. Klart att det skulle firas! Vilken kärlek och vilket bröllop :D

    SvaraRadera
  4. Fira är bra! Satt klistrad med pappersnäsduk i högsta hugg och grinade floder när dom sa JA och växlade ringar :D
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Tänk den som kunde måla ändå! Det enda jag klarar att måla är husfasader och dyligt, men min mamma kunde och mina barn är duktiga.
    Det spelar kanske inte så stor roll vad man firar, huvudsaken att man gör det nån gång då och då, och ni verkar ha haft det väldigt trevligt.

    SvaraRadera
  6. Jag har också målat, men bara tak...Det blir inte ens bra tycker jag.
    JAAAA, det var ett fint bröllop och vilka tal vår nya prins och hans pappa levererade!

    SvaraRadera
  7. Jag såg sammandraget av bröllopet och det var sååååå fint. Både Kungen, Daniel och Daniels pappa höll underbara tal. Victorias flirt med Daniel i kyrkan var inte heller illa.
    Man ska verkligen fira så ofta man får en chans, för vi matas med så mycket elände via media så vi behöver glädjas lite mer.

    SvaraRadera
  8. Helt rätt!! Allt som kan firas ska firas.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Japp, här klämdes också en tår till vigseln.

    Nu väntar vi med spänning på någon bild på det fina du åstadkommit under kursen!

    SvaraRadera
  10. Åh va härligt det låter! Men så målar du fantastiskt också!

    SvaraRadera
  11. Självklart måste man fira när tillfälle ges! Vad härligt för dig med målarkurs! Ha en fin vecka! kram kram

    SvaraRadera
  12. håller med tillfällen att fira kan man inte missa och vad är större än ett bröllpo

    SvaraRadera