onsdag, juni 30, 2010

Håll i hatten. Eller något annat!

Det är ju trots allt så, att när hela havet stormar så gäller det att hålla i sig. Det känner ju alla till. Sen, att de där stormarna kan uppstå snabbt som tromboner tyfoner, det glömmer man allt lätt bort när kav lugn råder. Men man blir alltid påmind, det är då ett som är säkert!
Så, jag är lite upptagen att hålla i mig och kan nog egentligen bara blogga med en hand. När tillfälle ges. Och när blommorna i växthuset nu är omskötta för dagen, tonåringarna vaknat och hasat ur radhuset, mamman har fått upp rullgardinerna så att det faktiskt blir ljust även inomhus, samma mamma har skrikit sig hes färdigt för att grannarna har sågat ner den gemensamma häcken UTAN medgivande, ja, då blev det tillfälle till det här lilla inlägget. Exempelvis.
Nu måste jag hålla i mig igen! Adjöken!

10 kommentarer:

  1. Vad dumma grannar du har! Hoppas det slutat blåsa lite nu iallafall!

    SvaraRadera
  2. Ezter: "Dumma" känns lite tamt i sammanhanget. Men jag lugnar ner mig. Så småningom! ;)

    SvaraRadera
  3. Aj då, nu fick grannsämjan sig en törn...
    Håll i dig hårt så du inte blåser iväg vännen
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för hälsningen, önskar dig detsamma. Att du får en underbar härlig skön sommar!
    Ja,det där med grannar.....är inte alltid så lätt. Tyvär så kan man inte välja dessa själv.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, men jag ville inte ta i för mycket ;) Skulle vilja använda större ord! Du vet vad jag menar!

    SvaraRadera
  6. Det är trist när man har grannar som inte kan respektera sina medmänniskor. Hoppas att det är en häck som tål kraftig beskärning och bara blir tätare då den växer upp igen.

    SvaraRadera
  7. Det skulle vara intressant att höra vad de hade för förklaring till att de gjorde det. Och hur har ert förhållande varit tidigare?

    SvaraRadera
  8. Vaaaa? Ta ner en gemensam häck utan att fråga!?! Oj, jag förstår varför du måste hålla i dig lite!
    Styrkekramar.

    SvaraRadera
  9. Ha, kommer du ihåg när Mona S satt i tv och sa att det kändes som att stå i en trombon? Humor på hög nivå!

    Men du, en häck växer upp och det är bara du som får hög puls och det har du nog inte råd med. Fattar att det känns för jävligt men det är bara en häck. Det finns viktigare saker i livet.
    (Förlåt om jag är äckel-käck)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Carina: Håller i!

    Monica: Det reder ut sig. Med tiden!

    Ezter: ;)

    Cici: En spirea. Tror den överlever, lite kalt just nu bara.

    Maj: De ville vara snälla och hjälpsamma!

    Gafflan: Idag är jag lugnare!

    D H T: Gör inget med äckel-käcka kommentarer. Det är ju bara en häck! Egentligen. Jag behöver pulsen till annat! Kram!

    SvaraRadera