söndag, juni 06, 2010

Kärlek är

Om man som Älsklingen och jag lever den mesta tiden ifrån varandra, får man ta varje tillfälle i akt att umgås och träffas. "Ta vara på tiden" som det så vackert heter. Om man dessutom har huset fullt med tonåringar så, tja, ni vet ju. Eller kan ana. Egen vuxentid känns ibland lika sällsynt som en noshörning i trädgården, d v s det händer aldrig. Men det gör det ju! Om man passar på!
Som när Stora Syster ringer från stan halv ett på natten och vill att någon möter henne på busshållplatsen. Älsklingen klär på sig och följer med och så sitter vi tillsammans en stund i ett sommarnattsljus innan bussen kommer. Nära, han håller om mig, nattluften känns kylig men jag blir varm. Blir varm av känslan att bara vara vi två en stund, att han följer med mig mitt i natten och när bussen kommer och Stora Syster kliver av välbehållen, vandrar vi hem i natten igen. Jag vågar tro att det är kärlek här!

11 kommentarer:

  1. Ja det gäller att fånga the moments. Skönt att ha nån att krama i mörkret.
    Kram Mona

    SvaraRadera
  2. Wow, vad fint du skriver om er kärlek. "Grinfia" som jag är så trillar en tår på min kind nu. Lätt för att gråta när något berör mig..... Jag har också den stora glädjen att leva i ett förhållande som består av såååååå mycket kärlek, ömhet m.m & det bästa av allt är att det bara ökar med åldern...kan du tänka dig! Så du har mycket att se fram emot.
    PS: våra barn är utflugna, så vår kärlek kan blomma när den vill..*fniss* Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint du skriver. Det är de små stunderna som gör det! :)
    Ha en fin Nationaldag.

    SvaraRadera
  4. Er egen tid kommer. Fram tills dess får ni ta vara på de stunder som blir. Kärlek är underbart. Kram

    SvaraRadera
  5. Ja det är kärlek det....Så gör min Närbo också...eller gjorde...vi behöver sällan hämta barn längre.

    SvaraRadera
  6. Mona: Det är väldigt skönt!

    Monica: Tack för fina ord. Ger mig hopp om framtiden! Kram!

    Camilla: Det lilla gör det stora!

    Cicki: Kärlek är fantastisk på alla sätt! Kram!

    Tigris: Hej! Ja, precis så är det!

    D H T: Tänk va? Inte behöva hämta barn. Undrar hur det känns? Då ska jag kramas ännu mer!

    SvaraRadera
  7. Klart att det är kärlek :-) STOR kärlek!

    SvaraRadera
  8. Underbart! Vad vore livet utan de där små stunderna? Det gäller att inte missa dem!

    Ha en fin vecka! Kram kram

    SvaraRadera
  9. Jodå, tjejen, nog är det kärlek alltid! Annars hade han krupit längre ner under täcket och mumlat något i stil med: "Du, ni kan väl försöka vara lite tysta när ni kommer tillbaka?"

    Lyckost, där! ;o)

    SvaraRadera
  10. Ja! Det är KÄRLEK! Vilken härlig Älskling du har! Det värmer gott i hjärtat att läsa hur bra du har det ändå! Med så mycket kärlek, kan det bara gå på ett håll! Och så skönt att Stora syster vill bli hämtad vid bussen! DET är också Kärlek!

    SvaraRadera