söndag, november 07, 2010

Världens Bästa Barnvakt!

Gårdagskvällen ägnades åt festligheter.
Världens bästa Barnvakt har fyllt 30 år och det skulle firas med dunder och brak. Stor fest tillsammans med annan 30-åring och den här familjen var inbjuden.
Barnvakten har räddat min mentala hälsa ett antal gånger genom att vara just det. Barnvakt.
Vi bodde grannar när barnen var små, hon var tonåring och gillade mina ungar. Och mina ungar avgudade henne. Det hände att de satte henne på prov när de var inne hos dem: micrade familjens bärbara telefon, rev ned hennes brors bästa modellflygplan, öppnade locket till terrariet så majsormarna smet och hittades flera dagar senare i Barnvaktens mammas garderob och lite annat smått och gott. Men, både Barnvakten och hennes familj stod pall och vi har kontakt än idag. När vi flyttade från huset och de goda grannarna var det jobbigt. Fina minnen har vi ändå med oss!
Nu är Barnvakten en stor tjej med egen familj och vi ses inte så ofta. Men när det är speciella tillfällen finns hon och hennes familj alltid med, studenter, födelsedagar och andra högtider strålar vi samman. Så och igår.
Vad roligt vi hade! Vad gott vi åt! Vad vi dansade! Av mina fyra barn kunde tre vara med och det värmer ett mammahjärta när jag ser Barnvakten kramas med ungarna och bli uppriktigt glad över att vi är med och firar. Världens Bästa Barnvakt finns det bara en utav och det är min! Men jag önskar att alla mammor, pappor och barn skulle ha tillgång till en! Det är guld värt!

9 kommentarer:

  1. Jag riktigt känner hur härligt det var!

    SvaraRadera
  2. Vad bra att ni hittade varandra och synkade :-)

    SvaraRadera
  3. Så härligt det låter....:-)

    ordver: Esset. Kan det vara så att Spader varit inne och spökat....:-)

    SvaraRadera
  4. Jag blir nästan tårögd!
    Vad härligt det är när man träffar människor som det känns så bra med.

    SvaraRadera
  5. Jag, kan också känna känslan, har också en sån, bästa barnvakt!

    SvaraRadera
  6. Vilken kväll! Tänk vad roligt att ni har den kontakten kvar med barnvaken......Härligt.
    Önskar dig en bra fortsättning på veckan.

    SvaraRadera
  7. En fin och varm historia. Sånt är kul att läsa.

    SvaraRadera
  8. Maj: Visst är det härligt!

    Ezter: :)!!!!

    Fru Venus: En del är ment to bee!

    Cicki: Haha! Säkert! ;)

    Nilla: Ja, det är en skön känsla!

    Pillargontanten: Visst är de guld värda!

    Monica: Glad och stolt är jag!

    Per-Anders: Man behöver det!

    SvaraRadera