onsdag, november 03, 2010

Men vad tusan???!!!

Mittiveckan på höstlovet, i det här tysta, tomma radhuset, kommer huvudvärken from hell tillbaka. Nu tog den led-, muskelvärk och feberkänsla med sig också. Fast det hade jag kunnat räkna ut på förhand eftersom jag fick ett ryck och tvättade fönstren i vardagsrummet igår och bytte gardiner, lampor, kuddar och sånt där lite småplock som passar så bra när tonåringarna är ur sikte. Förbaskat! Ja, inte att jag fixade till vardagsrummet utan att jag blir dålig av sånt. Det är trist. Urjävlaskittrist om nån frågar mig.
Tror ju att det ska gå över nån gång, det här "trötta syndromet" jag har, men så är visst inte fallet. Och infoga mig är det värsta jag vet (fast nödvändigt vad det verkar ändå), Kanske är jag född när stjärnorna stod i kors på något vis, vad vet jag. Mamma vet inte heller. Hon påstår att den enda stjärna hon såg när jag föddes var mig! Och säger mamma det, så är det ju sant!

Annars är det ICA-Stigs lyckodag idag! I morgon kommer tonåringarna hem och kylskåpet behöver fyllas på. Sen, sen ska det snusas in underbar doft av goa praliner, mogna ostar och banne mig om jag inte ska köra ned nosen i en ros också, bara för att jag kan!

Just den här rosen doftar inte mer, men där i Blomsterpralinen,
där finns det rosor att dofta i!

9 kommentarer:

  1. Provar igen, funkade inte nyss...
    Vilket härligt jobb du har!
    Hur ska man övervintra sitt Olivträd?
    Och hur vanligt är det med fyra små blommor på sin rhododendron i oktober?
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också vilja ha ditt jobb :-) Hoppas dy kryar på dig, kram!

    SvaraRadera
  3. Ezter: Jobbet är lovely! Olivträd behöver "vintervila", svalt men frostfritt, ljust. Jag har haft det över vintern i garaget, funkade, i sovrummet, funkade också fast katten blev så kissnödig i den krukan och nu står trädet på M.s jobb/lagret. Det tål lite ned till -5 har jag för mig. Tåliga är de! Obs! De tappar blad när de "sover"! Rhododendron har, som min ros, fått spader helt enkelt! Kram!

    Fru Venus: Är glad för mitt "jobb". Absolut. Och tack för krya-på-mig hälsningen! Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är typiskt.. när man slappnar av så passar kroppen på!!! Sen var nog din städning och putsning av fönster också en bidragande orsak..

    Det är så jävla trist att man aldrig får må bra. Jag förstår din tanke om friåret. Om jag skulle vakna en morgon och inte ha ont.. ja då skulle jag tro att jag dött!!

    Ville göra en ;o) efter den meningen, men det är egentligen lite sorgligt så det får bli en :o( istället

    Hoppas du kryar på dig snabbt! Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag blir dålig bara av att läsa om fönsterputs...
    Kram på dig söta vän!

    SvaraRadera
  6. Fasiken vad jobbigt med "trötthetssyndrom". Går det att göra något åt?

    SvaraRadera
  7. Stackare dig! Jag "nöjer" mig med ledvärk (from hell) i min vänstra höft och axel.

    SvaraRadera
  8. För*annade, j**la skit!!! Att du ska ha det så...tycker så synd om dig.
    Att du är en stjärna som din mamma säger, det tror jag också :)
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  9. Dumma trötta syndrom och dumma huvudvärk. Skynda långsamt är bra men ibland vill man göra så många saker samtidigt.
    Kram

    SvaraRadera