måndag, september 05, 2011

Framåt!

Det här renoveringsarbetet går framåt. Mycket pyssel är det. Men nu är bland annat fula fönstret ett fint fönster igen och minsann klämde jag inte dit nya tätningslister också! Vuxenpoäng på det?
Resten då? Jomenvissteresåatt tapetrivarmuskleran gjort sitt. Spackelmusklerna sitt. Slipaskarvarospackelmusklerna sitt. Ungefär där ångrade jag mig och letade efter hantverkare på Gula sidorna. Gula sidorna???? Nä. Jag googlade.
Sen sansade jag mig, drack ännu mer kaffe, fick hejarop från Älsklingen och Facebook så ....... the show must go on!
Slutet på projektet kan skönjas. Om jag kisar lite med ögonen så, absolut!

Vad har man en katt till om inte för att hon ska "hjälpa till"?????


Riva, riva, slita, slita! För att inte alldeles tappa stinget klistrade jag upp en tapetbit
på väggen. Bara för att behålla illusionen om hur det ska bli. Sen.

En "akvariebubbel-tapet" som fondvägg. De övriga väggarna ska, vilken dag som helst, målas grå.


Nu ska inte jag på något vis ta åt mig hela äran för Älsklingen är synnerligen involverad.................


...... fast sen försvann han visst!

Dagen idag är en målardag..................

7 kommentarer:

  1. Du är verkligen jätteduktig, även om du fick lite hjälp emellanåt och det ser ut att bli mycket elegant.

    SvaraRadera
  2. Ezter: JA! Det kommer det att bli! Jag längtar.....

    Cici: Tackar! Känner mig duktig faktiskt! Så där som man gör när man fixat något själv!

    SvaraRadera
  3. Får nästan frossbrytningar när jag ser bilderna. Tapetsera är bland det värsta jag vet. Det tar lång tid och är jättetråkigt. Men det brukar bli fint när det är klart.

    SvaraRadera
  4. Per-Anders: Håller med dig faktiskt. Grundarbetet är pytontråkigt. Jag är mer för "piffet" efteråt! Egentligen!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt när allt är klart. Det är själva belöningen.

    Nottyget är slut men det finns ett annat med text som du kanske gillar. Maila mig.

    SvaraRadera
  6. Tänk om renovering och tapetsering inte föregicks av en massa tråkgöra så som underarbete... Det skulle vara betydligt kuligare då :)
    Det kommer att bli snyggt! Jag gillar den där akvariebubbel-tapeten" :)
    Kram

    SvaraRadera