tisdag, september 27, 2011

När man kommer..........

...... halvvägs in i ett projekt och upptäcker ett annat och överger det första. Då. Ser det ut så här i öfvre hallen. Och i klädkammaren. Sen kom jag på att jag tackat "JA" till en målarkurs i helgen och därför inte kommer hinna göra något åt varken det ena eller andra som jag tänkt då utan helt fräckt bara tänker överge familjen i röran.
Osäkert dock om de ens uppfattar att det är "rörigt". Vi har nämligen lite olika definitioner på det.
Enligt tonåringarna tror jag att "rörigt" betyder att när något man förväntat sig ska ligga still på golvet, under sängen, på stolen, i trappen rör på sig, då kanske, om utifall att, maybe, det görs något åt saken. Men bara kanske. Annars ropar man högt som bara den på NÅGON som får försöka identifiera det som rör sig. Kan vara ett f d äpple, bortglömda mellismackor eller tja. Helt enkelt oidentifierbart. Fast RÖRlIGT.......... (uäääääärk).
"Mina" projekthögar ligger dock alles still. Jag vet med säkerhet för jag har stirrat på dem i flera dagar. Helt i "ovägen" för alla utom för mig. Jag får helt enkelt blunda, det kom annat i vägen!


Kläder o prylar "på väg" från öfvre hallen till någon annanstans i radhuset.
Jojo. Haver väl städat i röran ändå va?! På golvet en klump vaccumförpackade
sommarkläder som vilken vinter som helst ska göra altandynorna sällskap på vinden.
Projekt "halvägsröj i klädkammaren". Stege finns. Lucka i taket finns.
Brun dörr finns. Tur att man kan stänga den då!

5 kommentarer:

  1. Rörigt? Nä, inte å farligt! Bara grejor ju. Värre med gamla matrester!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Tur att man ibland kan fly till målarkurser och slika ting! Att vara hemma och trampa omkring i röror är ju inte så kul.

    SvaraRadera
  3. Jag börjar också med ett projekt och startar nytt innan det gamla är klart. Det värsta är att vi bor i en etta... kul kul.

    SvaraRadera
  4. Vad jag känner igen det där. Man drar igång något som leder till något annat som leder till... osv. :)

    SvaraRadera
  5. Kan man säga att det blir ringar på vattnet när projekten hemmavid sprider sig så där som dom gäran gör?

    SvaraRadera