måndag, september 26, 2011

Gott nytt år!

Eftersom det här då och då blir en renoveringsblogg kan jag meddela att nästa projekt är under anfall. Samlar bara lite kraft. Rent av MYCKET kraft.
Nu är det klädkammaren som står på tur. Inbillar mig att får jag bara lite snurr, ordning och reda och världsafint där inne så kommer resten av övervåningen att gå som en dans.
Sen var det där med "före-bilder".
Frestande. Skulle ha gjort. Nu "glömde" jag det. Eller så tänkte jag bespara resten av världen mitt totala klädkammarhaveri. Räcker om jag vet om det själv så att säga.
Nu har jag hunnit halvvägs. Kartongerna är bortsläpade, de fjorton gamla täckena redan slängda och så tog sopsäckarna slut. Om bara en liten, liten stund kanske det har kommit nya säckar hem och jag får äntligen, äntligen plats att komma in och kravla mig upp på vinden för att bli av med altandynorna?!
I rena yran kanske jag slänger sommarkläderna anno beach 2005 ............ som dessvärre aldrig har passat sedan dess. Där tänker jag inte ens leva på hoppet. Nya storlekar stunder har randats och lär så förbli....... Nä. Bort med det gamla och in med det nya. Lite Gott Nytt år på mig i förskott liksom!

8 kommentarer:

  1. Ja gott nytt då ;)
    Det är ganska skönt när man har gjort den där rensningen av garderober och förråd eller vad det nu kan tänkas vara :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vad du grejar. Jag får jättejätte dåligt samvete för jag skulle VERKLIGEN också behöva kasta två ton gamla grejer, ungefär.
    Våra barn får elda upp vårt hus när vi lämnar in maken och jag.

    SvaraRadera
  3. Ezter: Tack! Kram!

    Carina: Ja. Det ska blir så skönt, så skönt......

    Nilla: Jag har ju ingen "beige" att skriva så ........

    SvaraRadera
  4. Toppen. Fast nu reagerade jag på ordet "slänga". Jag hoppas du menar "köra på loppis".....:-)

    Själva står vi inför en ofrivillig vindsröjning.

    SvaraRadera
  5. Spader Madamed: Självklart! ;)

    Cicki: Nä. Jag menar "slänga". De har gjort sitt, det äldsta var från min mormor, från 1800-kallt..........

    SvaraRadera