onsdag, november 09, 2011

Baka, baka liten kaka...........

Häromdagen blev jag kallad "ytlig".  Jo tjena! Det är lätt att strössla etiketter kring sig. Det vet man när man befinner sig i guldåldern, lever ett högst "oytligt" liv och man har då också vett att inte ta åt sig. Det finns annat att strida för.
"Ytlig" kan man däremot kalla denna lilla skapelse jag hittade i Kulturbutiken idag. Som den motvalls käring jag är av hävd och gammal vana frågade jag givetvis efter "Pojkarnas kokbok". Men nä. Någon sådan glättig bok fanns inte. Vafalls???? Ska inte grabbar också lära sig att laga mat?! SÅNT tycker jag är ytligt. Och förkastligt. Jag slår därför ett slag för "Vår kokbok" och "Sju sorters kakor". Inget rosa tjafs så långt ögat når!


I bästa "Hollywoodfru- och Desperate Houswife"-anda låg denna skapelse bland Mamma Mu och Spöket Laban.
Den fanns INTE i blått...........................

3 kommentarer:

  1. Du, det var ingen människokännare som strösslade omdömen om dig va? Ytlig??? Ja men eller hur va.
    Såna är det lätt att strunta i.

    SvaraRadera
  2. Flickornas kokbok, blir man trött eller blir man trött? Finns det alltså speciella kakor/rätter som bara passar att flickor äter? Kan man undra.

    SvaraRadera
  3. Världen är galen... Barnens kokbok är väl helt okej?

    Och ytlig? No way!

    SvaraRadera