söndag, november 27, 2011

Lugnsöndag

Jag VET att jag måste ta det lugnt. Lite easy-going. Går väl så där. Tills idag. Idag är storabetalatillbakahetsigaveckan-dagen. Då finns det inget val. Soffhäng. Att fixa med adventsljusstakar, gardinbyten och baka lussebullar går fetbort. Batteriet är slut. Tomt. Empty. Kommer förmodligen aldrig lära mig helt och hållet var gränserna går utan slika dagar kommer att komma av och till. Då gäller det att göra det bekvämt för sig. En soffa. En dator. En kamera. Njuta av bilderna från den häftiga eldshowen igår. Njuta av grannarnas adventsljus och Älsklingens adventspynt i trädgården. Blunda för målarnas byggnadsställning i trappan eller se den som en tillfällig installation, drömma om att snart, snart får vi ha radhuset för oss själva igen och det kommer att vara så fint så i Öfvre Hallen. Sen kan advent komma bäst den vill. Jag bidar min tid. Fly mig en köpt lussebulle bara och jag kommer vara snäll hela dagen!

2 kommentarer:

  1. Var rädd om dig Cina! Ha en lugn söndag nu! Här blåser det friskt och öser ner!

    SvaraRadera
  2. Viktigt att kunna bara vara och strunta i alla måsten.
    Hoppas du haft en lugn och skön dag!
    Kram

    SvaraRadera