måndag, november 28, 2011

Brastart

Måndag, måndag, måndag. Värst vad den kom fort då!? Soffhänget är slut, det var bara att masa sig iväg till det trådlösa headsetet och de trevliga kollegorna. Kom jag då ihåg att personalparkeringen är avstängd från och med idag så man måste parkera lite längre bort från sjukhuset? (komihågrosett på fingret - check). Nä. Det hjälpte inte.
Men det är ju jättebra med stängda parkeringar för en tidsoptimist som mig. Morgonmotionen är självklar hädanefter. Och vaddå? En språngmarsch i ösregnet förgyller väl bara tillvaron? (nä. man kan inte åka hemifrån 10 minuter tidigare, tidsoptimister fungerar inte så............)
Framåt kvällen vankas det kalas. En liten prins fyller fyra år och det ska firas med paket och tårta så klart. Gammelmoster har lovat stort paket och så får det bli! Brastart på veckan!

4 kommentarer:

  1. Eftersom jag är så obotlig tidsoptimist cyklar jag alltid. En cykel kan man i stort sett alltid hoppa av i farten precis utanför dörren man ska in i. Himla bra.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blir ett roligt kalas! Du hoppade väl över duschen, i morse, annars var det ju onödigt med språngmarch i regnet...

    SvaraRadera
  3. haha precis, liksom jag som varje vinter alltid har en förmåga att komma några minuter försent då jag glömmer att lägga till skraptid på bilen....

    SvaraRadera
  4. Jag som inte är en tidsoptimist förstår inte hur ni funkar. Alls.

    Säger hon som fick springa till bussen för att hon nog också har en sådan. Tidsoptimist alltså. Han heter Junior.

    SvaraRadera