söndag, november 20, 2011

Tåla mod!

Att det är bra att idka motion är alles känt. Det blir inte så mycket av den varan nu för tiden, tyvärr. Inte sen min kropp fått för sig att om musklerna jobbar hårt, tolkas det som ett virusangrepp och immunförsvaret uppför sig lite konstigt och slår tillbaka med influensasymtom, ledvärk, trötthet och feber. Detta KAN man bortse ifrån till en viss gräns, det är inget farligt, bara lite bergodalbana i systemet. Man får lära sig var gränsen går. Plättlätt? Not at all. Jäkligt tröttsamt emellanåt då huvudet och viljan inte hänger med och jag vill. För mycket.
Den här veckan har jag dock ägnat mig åt en alldeles speciell muskel, T.Å.L.A.M.O.D.S.M.U.S.K.E.L.N av lite olika anledningar.
Var sitter den? skulle man kunna undra och finns det ett speciellt träningsprogram för den?????? Att jag hittat den råder det inga tvivel om. Jag har träningsvärk......................

5 kommentarer:

  1. Jo, den "muskeln" sätts ju på prov ibland. Kan vara riktigt jobbigt... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte var den sitter, men jag vet att jag inte har den!

    SvaraRadera
  3. Just den muskeln är inte min mest utvecklade...

    SvaraRadera
  4. Jag har inte heller någon sådan muskel. Däremot har jag en väldigt utvecklad otålighetsmuskel. Kan de vara besläktade på något vis?

    SvaraRadera
  5. Vore bra om du kunde precisera lite närmare hur man kommer åt den där muskeln och hur man tränar den.

    SvaraRadera