måndag, november 07, 2011

Mumsfilibaba

November har visst bestämt sig för att vara "månaden när det inte blev ljust en endaste gång". Inte undra på att jag gäspar käken ur led en gång i kvarten. Jag behöver ljus. Massor av ljus. Helst i form av solen. Från en medelhavsblå himmel. Please?????
Nä. Här får man roa sig bäst man kan i skymningslandet November. Idag roade jag mig att luncha på stan. En alldeles underbart god Tortellini med parmesankyckling stod på menyn, sen var tant glad hela dagen! Glömde nästan bort att det är måndag! Bara en sån sak!

2 kommentarer:

  1. Det var väl inte illa med lite god mat! Men jag håller med! Mer sol vill vi ha!

    SvaraRadera
  2. Man kan alltid trösta sig med att det inte blir tristare än i november. I december kommer ju advent och jul och i januari är det bara någon månad kvar tills ljuset så sakta återvänder.
    Men ändp, det är deprimerande mörkt nu. =/

    SvaraRadera