onsdag, november 23, 2011

Dream on! Del III

Vem längtar inte efter solsken, fågelkvitter och björkarnas sus såhär i becksvarta vintern? Tuppen jag!! (viftar med armarna...) Längtar hiskeligt mycket. Fast jag gillar vintern också. När det är vinter. Med snö. Och kallt. Nu befinner jag mig i något slags"ingemansland", inte höst, inte vinter. Regn. Grått. Brunt och fult. Man bara är. Trött.
Fast jag är inte den som är den. Man får väl ordna för sig!?
Således är nu lilla rummet tapetserat med fondtapet med just .......... björkstammar. Ny lampa har jag köpt = ljus. Fågelkvitter finns väl på cd kan jag tänka mig. Det är suset då. Björkarnas sus. Det får jag visst stå för själv. Eller så kör jag dammsugaren på låg volym. Sen kan jag allt ligga i "nya" rummet och bara njuta. Bara en fråga om dagar nu!



"där björkarna suuuuusaaaaa......"


Alldeles om en strax är det dags för det kuliga i renoveringsföljetongen. Piffet!

3 kommentarer:

  1. Den där tapeten är ljuvlig! En av mina fd grannar har en sån som fondvägg och den är så snygg. Och så skiftar den i olika ljus.

    SvaraRadera