fredag, november 25, 2011

Öronvila och fredagsmys

Se där ja! En ny dag är snart redan slut. I alla fall en arbetsdag. För på fredagar arbetas det. Länge. 8 - 17. Utan prut. Fredagar gillas ändå för då brukar "köksgruppen" bjuda på fika, fredagsfika, det är grejer det. Inte helt otippat vankades det lussebullar och mjuk pepparkaka till kaffet idag och pyntsugna kollegor ställde upp ljusstakar och stjärnor i alla fönstren. Så fint så! Med sån uppbackning går det ju som en dans att sitta i telefonsupport. Oj, vad jag supportar! Med headset. Trådlöst. Lite bra eftersom mitt gamla hade sladd som satt fast och det blev lite ofrivilliga stopp när jag glömde det, reste mig och bara gick. Men jag roade en och annan arbetskamrat. Och oroade en och annan kund som undrade var min röst tog vägen när headsetet plötsligt for av huvudet. Ni lite äldre (hm, harkel...) läsare kanske minns den där högtalarkollen som kördes i .......P1??? "Min röst ska nu komma från höger högtalare........ min röst ska nu komma från vänster........Det var tider det! När man kunde bestämma själv från vilket håll röster skulle höras. Nuförtiden tycker jag att man blir anfallen från alla håll, tror det kallas för "informationsbruset"?????
Så här sitter jag nu i radhuset med mina glada, telefonbefriade öron och njuter av tystnaden. Inte en kids så långt ögat kan nå, målaren har gått för dagen, Älsklingen läser tidningen (bläddra tyst för bövelen), katten sover. En lugn stund alltså! Det gillar jag!
Trevlig helg!

5 kommentarer:

  1. Mmm.
    Får jag be om ssssssstööööörsssta möjliga tyyyysssssssstnaaaad tänker jag. Lite som i Cirkus Scott. :D

    SvaraRadera
  2. Niklas Lindblad! Hette han inte det, rösten?

    SvaraRadera
  3. Gafflan: Med tanke på att mitt liv ÄR som en cirkus så.... ;)!

    Maj Korner: JAMENVISST! Så hette han ju! Tack! Funderade på det när jag skrev det! "Vars" tog han vägen??????

    SvaraRadera
  4. Klart man minns när rösten kom här och därifrån i rummet! Det var sannerligen tider det...

    Ha en skön helg du med.

    SvaraRadera
  5. Smyger in här, tassar liksom på tå och ger dig en klapp på kinden. Kram så klart!

    SvaraRadera