fredag, december 16, 2011

Den som letar finner??????

Dagen igår blev en lyckad ledig dag. I ätandets tecken. Lunch, fika och ett julbord hann jag med. Och tre lyckade möten med olika personer. Bradag alltså. Så långt på plus.
Sen, när jag kom hem, kände jag mig nödd och tvungen att leka lite Sherlock Holmes.
Ni som hängt här på bloggen ett slag vet att saker och ting i radhuset med omnejd sällan eller aldrig går sådär geschwindt som man kan önska sig. Näe. Här är det rörigt, bökigt, stökigt och oförutsett mest hela tiden. Man vänjer sig (not) men undrar då och då varför det ska vara så .......... krångligt?
Firma som brinner ner, jobb som försvinner, bilar går sönder, Älskling som blir sjuk, semester som regnar bort, en mamma blir deppig, en skola strular, tvättmaskin som strejkar, plånböcker blir stulna, cykeln försvinner, en målare visar sig vara mer än lovligt gale.......... Men alltså!
Så vad är då att vänta sig när man i god tid skickar paket till Stora Systerns 20-årsdag där borta i Amerikat? Att det ska komma fram I TID? Att det ska KOMMA FRAM överhuvudtaget????
Nänänä. Så enkelt ska vi inte ha det.
Paketet kom inte fram. Alls. Därav mitt tillfälliga uppdrag som Sherlock Holmes.
Man får ett inlämningskvitto när man skickar paket. Som ska sparas?????  Eeeeeh........ jo men det hittades. Till slut. Sen kan man knappa in paketets idnr i en liten ruta på INTERNET, trycka på enter och ......... tjofs! Så har man paketets historia rakt framför ögonen! Se där ja!
(paketspårningen läses nerifrån och upp. Ja. Man läser så i Postverket och USA.....)

""3 dec kl 14:40Utlandet, Försändelsen har ankommit till servicestället
frågan är bara var????
28 nov kl 14:23Utlandet, Försändelsen har exporterats
...åka vidare men exporterats?????
28 nov kl 14:21Utlandet, Under tullbehandling 
på två min konstateras att pkt är ofarligt och får....
28 nov kl 14:20Utlandet, Försändelsen har sorterats
mellanlandning.....
27 nov kl 14:00Utlandet, Försändelsen har sorterats
nu är det trixigt....
23 nov kl 07:55Posten, Försändelsen har exporterats
paketet has left Sweden.......
23 nov kl 06:52UPK Malmö, Posten har tagit emot försändelsen jajajaja...
23 nov kl 06:10Malmö, Sorterad 
så har paketet åkt gm landet när jag legat o sussat....
22 nov kl 20:46Örebro, Sorterad
paketet har nu åkt ca 10 mil, sorterats och åker vidare......
22 nov kl 17:47ICA Supermarket Stenby, Posten har tagit emot försändelsen""
I TID!

Nu återstår då att mer exakt se vilka de där serviceställena är. Där gick jag bet. Känningar inom Postverket jobbar nu som attans för att ta fram lite mer exakt information. Faktiskt så kom ju paketet fram på födelsedagen, så var är det då???? Och varför, varför, varför kunde inte det lilla stora paketet bara få åka från A -------------- B utan konkelimang. Kan man ju fråga sig. Men som den obotliga optimist jag är, håller jag tummar och tår att det löser sig till slut. Paketet kommer fram, Stora Systern får sina presenter och mamman blir lite glad igen.
För övrigt är det FREDAG. Finally!

2 kommentarer: