torsdag, december 08, 2011

Färgchock

Min vinterjacka är ceriserosa. Absolut inte en vinterjacka man smyger omkring med för den syns. På långt håll. Och nära. Tänkte att jag behöver muntra upp mig med "lite" glada färger.
I morse kändes dock ceriserosa jackan jättefel eftersom jag
1. försov mig
2. vaknade på dåligt humör
3. tog en halvtimme på mig för att få på kläderna för att lederna krånglar så förbannat.....
....på det minusgrader och nästan igenfrusen bildörr.
Kort sagt en skitmorgon. Dessutom var jag ful i håret eftersom jag egentligen behövt klippa mig förra veckan men inte gjorde det.
Ni hör ju själva!
Trist.
Men jag tog mig till jobbet, loggade in mitt trådlösa headset, löste en del kniviga problem och det redan innan kaffet.
Sen lossnade det. Några kollegor muntrade upp mig med fina hejarop, fick sen syn på ceriserosa jackan och tyckte den var fin. Då blev jag glad igen och kunde tycka att livet är ju rätt så great. Trots allt. Halvtinad.
Sen.
Hade jag äntlisch tid hos frissan och när jag gick ut ropade en väntande kund till mig:
"Jag blir så glad när jag ser din fina jacka"!
Se där! Heltinad!
Färgjackan fyller allt sin funktion. Värmer både här och där.
Resten av dagen har sen gått som en dans.
Fick för övrigt syn på mig i en spegel nyss. Håret.Är.Kort. Gillar´t!

5 kommentarer:

  1. Vad bra att en kass dag kan sluta så bra :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag tror det är därför jag bara har röda kläder, både inre och yttre :-) Cerise är klart glatt och häftigt! Våga gilla färg!

    SvaraRadera
  3. Tänk om alla var lite mera generösa med att ge beröm och glada tillrop. Det kan betyda så mycket.
    Bättre med en dag som börjar i moll men slutar i dur.

    SvaraRadera
  4. Visst blir man glad av starka färger.

    SvaraRadera
  5. Hahaha, jaa du.. våra rosa jackor glädjer inte bara oss utan även andra får till ett leende när de ser oss i dem!!! :)
    Min jacka är tyvärr av mer höst-vår-stuk så den funkar inte just nu.. Tyvärr.. för med 3,5 jävla plusgrad skulle jag behöva något som piggar upp. GE MIG MINUSGRADER NU!!!
    Kram på dig!!

    SvaraRadera