torsdag, december 01, 2011

Problemlösning

December. Ingen snö. Mer åt regnstormvarningshållet. Och tunga armar. Kan man få det av snöfattig vinter? För lite glögg? Eller för att en väninna som står mig nära ska flytta? Ja, inte så långt bort men tillräckligt för att "lånasockerochsamtidigtdrickakaffe"-träffarna blir färre.
"Vi äter lunch" säger väninnan och försöker muntra upp mig.
"Orkar inte" säger jag.
"Mina armar är för tunga".
"Äsch, vi beställer en soppa och ber om ett sugrör" säger hon.
Hon har då lösningar till allt!

3 kommentarer:

  1. Sugrör är under stundom bra! Mina armar hänger med bra, men hjärnan är snurrig ändå.

    Skickar en kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar kompis! Som accepterar och kommer med en humoristisk lösning!

    SvaraRadera
  3. "Bättre brödlös än rådlös", det gamla ordspråket blir aldrig omodernt.

    SvaraRadera