lördag, december 10, 2011

Julefrid??????

Jaha. En målarereklamation senare konstaterar vi att läget är ...................... trist. De fina, fina randiga tapeterna sitter bubbliga och fula på väggen. Hjälpligt överspacklade här och där men det kommer nya bara bubblor och det är väl bara en tidsfråga innan hela klabbet ligger i en hög på golvet. Känns så där kan jag säga. Julefriden är avlägsen.
"Målarmästaren" är härmed avpolletterad och eftersom han inte dök upp som lovat igår, packar vi idag ihop hans byggnadsställning, pryttlar och pinaler och kastar helt sonika ut dem på gården.
"Så kan man väl inte göra" undrar kanske någon.
"Kan man visst" säger jag i bästa Pippi Långstrump-stil.
Försökte för övrigt lämna en kommentar på firmans hemsida, men det visade sig att hemsidans stängts och firman är inte mer. Så mycket var de rekommendationerna värda som vi fick innan. Nada. Nothing. At all.
Jag får väl blunda när jag går upp och ner i trappan............ kisa lite med ögonen..........
Men det är bara att ta tag i saken och hitta en ny firma. Den här gången tänker jag anlita en jättestor. Jättekänd.  Jag vill ha min trapp och hall tillbaka!

Lite "volangstuk" över det hela..........och nä. Det är inte bara längst ned han missat med limmet.
För att dölja detta behöver vi ha 15-20 cm höga lister och det hade vi inte tänkt.

 
Tapetskarv from hell.......på kant-i-kant-tapeter.................

Nu skulle man kunna tro att vi har bubbelplast bakom tapeten. Har vi inte. Vad vi vet.....................

12 kommentarer:

  1. Nej fy 17!!
    Men kasta inte ut hans grejer, SÄLJ DOM och köp nya tapeter, för det lär väll inte "målarmästaren" göra!? KRAM

    SvaraRadera
  2. Fru Venus: TACK för tipset! Så ska jag ju göra! ;) Kram tebaka!

    SvaraRadera
  3. Jag menar allvar, vill inte du lägga ut det så ha nån vän och göra det, men som det ser ut hos er nu ska han inte ha ett öre!! (fan vad arg jag blir( :-/

    SvaraRadera
  4. Det var nog det värsta jag sett i tapetseringsväg, alla amatörer inräknat! Finns det ingen instans man kan anmäla sånt där till? Du har mina sympatier, verkligen. Så onödigt, det där hade ni inte alls behövt.

    SvaraRadera
  5. Håller med Venus! Jag som är missnöjd med vad jag åstadkommit här i huset, p.g.a 7 lager tapet under osv, är plötsligt väldigt nöjd! Hallen, som vi ju också behöver fixa, är väv, som är målad. Limmet har de snålat med, men jag ska värma, skära upp och limma in. Sen måla i en fin färg. Värre än din hall kan det inte bli, så med andra ord måste jag bli hyfsat nöjd då...
    Men vad du gör, BETALA INGENTING!
    Hoppas du får julefrid ändå, massor av kramar till dig nu!

    SvaraRadera
  6. Vilken jävla mupp. Har tyvärr haft samma problem själv, med ett mål i tinget på tapetseringar och målningar för 100 000. Inte roligt, men om du inte har betalat något så blir det svårt för målaren att få betalt för det där skitjobbet. Bildbevis finns ju. Stora kramen!

    SvaraRadera
  7. Men fy vale vad surt!! Jag hoppas ni inte har hunnit betala klåparen...

    SvaraRadera
  8. Hej! Tack för kommentaren hos mig! Det är alltid kul när någon ny ger sig till känna :)

    Men jag måste säga att vilket totalt värdelöst arbete den där såkallade tapetseraren gjort!!! Makalöst dåligt. Hur kan sånt där hända. Snygg tapet annars :)

    Fortsatt trevlig helg!!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  9. DU SKÄMTAR! Nu svär jag, fy fan vilken jävla tapetserare. From hell. Tänker på er mina favoriter. <3

    SvaraRadera
  10. Usch så hemskt. Jag förstår att du mår dåligt av det. Du måste ju kunna anmäla det till Allmänna reklamationsnämden. Eller i alla fall att de kanske kan ge dig råd hur du ska hantera det.

    SvaraRadera
  11. Men wtf!? Håller med Fru Venus, sälj grejerna NU!

    SvaraRadera