torsdag, april 12, 2012

Ordning och reda

Jag är inte utrustad med särskilt bra minne, det är bara så. Eller så är "hårddisken" så full så det som inte syns, det finns inte förrän det poppar upp igen.
Som till exempel trasslet med att fixa pass. Jamen när jag klev ut från polisstationen förra torsdagen så var ju den aktiviteten borta sen. Och mitt pass bidde det ju inget trassel med, närå, min egen ansökan åkte iväg så fint.
Så det har jag glömt.
Idag satt jag på jobbet i godan ro, ha, när jag fick ett sms.
Från polisen.
Jamen.
Jag blev blek om nosen och tänkte direkt:
"NÄE, vad är det nu då"????????
Sa det högt också. Kände hur hjärtat började slå fortare.
"Att det alrdr.........."
"Kanske ditt pass har kommit"? undrade kollegan med järnkoll på sin vimsiga arbetskamrat, d v s mig.
"Just ja".
"DEN lilla detaljen".
Det man inte har i huvudet själv kommer via sms och kollegor med ordningssinne. För det är jag evinnerligt tacksam!


3 kommentarer:

  1. Känner igen mig lite där. Vi har nyligen skaffat nya pass och när jag fick ett sms från polisen hann jag tänka många tankar innan jag såg att det bara var att passen fanns hos dom för avhämtning :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, med polisen vill man inte ha något otalt med och trots gott samvete kan det vara något man glömt.
    Jag får påminnelse genom sms från frissan och tandläkaren om dag och tid som vi ska träffas, fin service tycker jag.
    Ha det bra
    Kram Viola

    SvaraRadera