måndag, april 30, 2012

En brasa för en trasa????

Tant har jobbat idag. Tidiga turen. Vilket betyder att man kan få gå hem lite tidigare. Med betoning på lite eftersom det precis vid stängningsdags strösslade in lite kniviga ärenden.
Kastade en blick ut genom fönstret mellan ett par samtal och såg helt plöstsligt att det ju är VÅR!
För tusan. Har missat det. Totalt.
Hem i bilen, på med musiken och titta, det är ju grönt, gult och de japanska körsbärsträden sprakar i sin lila skrud. Överallt. Förstod helt plötsigt innebörden av uttrycket "hastigt uppvaknande" och bestämde mig för att börja njuta av våren omedelbums. Att inte slösa bort en endaste dag till på inåtvända tankar. Fast jag har å andra sidan haft lite att pyssla med men ändå.
Sen.
Landar jag i soffan hemma. Rätt så trött efter trevliga helgen och jobbarvalborgsdagen.
"Ska vi titta på en brasa" undrar Lilla Syster.
"Är det lag på det" undrar jag????
Vi får se vilken lag som gäller framåt kvällningen helt enkelt.
"Traslagen" känner jag precis i detta nu vilket tarvar en soffa, en kopp kaffe och någon som lagar mat! Please!

1 kommentar: