tisdag, maj 01, 2012

Vår i sikte!

Johodå! Visst blev det en brasa igår kväll. Bästa Väninnan och Fästmannen kom över till mig och kidsen. Vi åt middag tillsammans och sen packade vi in oss i bilen och åkte till gamla trakters majbrasa.
Mamman, d v s jag, kom genast ihåg att jag mest passade Store Bror när det begav sig förr eftersom han alltid, och jag menar ALLTID var klädd i fleccetröja när han var mindre och efter varje majbrasebesök var hans tröja full med små, små brännhål efter glödsprätt eftersom han ideligen smet nära elden och skulle kasta in mera pinnar.
Lilla Syster har alltid stått vid sin ömma moders sida när det gäller eld och fyrverkerier men kom minsann ihåg sina unga majbrasebesök även hon.
Sen åkte vi nöjda hem och traslagen tog ut sin rätt. Jag somnade i soffan.
Idag haver vi äntligen börjat rådda i altanmöblemanget och fick med gemensamma krafter bort vinterpressenningen á la gigantus så sen var det bara att börja skura, olja och bära.
Vi bröt för ett 15-årskalas och minsann fick jag nosa på nya bebisen i familjen, den alldeles nya prinsen som jag är gammelmoster till!
Man blir ju alldeles varm i hela hjärtat och milde himmel vad lite bebisnosande i bebisnacke är välgörande för själen!
I morgon väntar ännu en ledig dag, men först avnjutes en underbar vårkväll med en kvällspromenad.
Over and out!

2 kommentarer: