onsdag, maj 16, 2012

Änglar finns!

Och så lite skolprat................
Att det finns änglar i skolan är det inget snack om. Jag har kontakt med flera stycken!
Till exempel idag när jag rört till det med schemaplanering av den anpassade undervisningen och där en fråga tolkats som ett "nej tack"för Store Bror till att göra Nationellt prov i engelska.
Himla dumt tolkat om nån frågar mig men sen läste jag frågan en gång till och ja. Den gav utrymme till fler tolkningar.
Alltså hade jag inte huvudet på skaft.
Då är det ju tur att lärare har det och kunde rätta till det, fixa nya datum och en planering skrivas om i en hast.Det gick åt några telefonsamtal och man kan väl säga att det var en rivstart in the early morning?! På den lediga dagen.
Sen skulle Musikläraren jagas reda på i verkliga verkligheten då material behövs för en hemuppgift.
Musikläraren var dock som uppslukad av en saxofon och fanns ingenstans.
Då tar en Annan Musiklärare över dirigentpinnen, placerar mamman i en stol på arbetsrummet, häller upp en kopp kaffe åt henne och försvinner sedan i en kvart för att komma åter med rätt material.
På vägen ut hejas det till höger och vänster på både ungar och personal och jag får med mig hälsningar till Store Bror vilket känns väldigt trevligt.
Väl hemma igen har jag fått mail från resurskolan, vanliga skolan och resursgymnasiet. Det planeras hit, det planeras dit, det dirigeras och planer går i lås. Mail skrivs ut och almanackan prickas för.
Sen.
När det är avklarat och den lediga dagen börjar kännas som en ledig dag.
DÅ! Är det skönt med onsdag.
Tror bestämt att mina målarsaker ropar på mig. Ja. Det hör jag helt tydligt. Så! God målaronsdag till er!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du kan måla mycket! Vad roligt det hade varit om du kunde komma och fika!!!!
    Är Store Bror sjuk eller? Fattade det som att han inte var i skolan? Kram!

    SvaraRadera
  2. skönt att allt verkade ordna upp sig - ha en skön ledig dag nu

    SvaraRadera