måndag, maj 28, 2012

Finmåndag!

Mycket ändrar sig här i livet. Till exempel har jag inte längre någon dagstidning. Det gällde att se över alla utgifter och då fick morgontidningen stryka på foten.
Men,
vanans makt är stor och i morse gick det av bara farten, blommiga morgonrocken på och ut till brevlådan. Tomt. Så klart. Det ska det ju vara.
Nu kunde jag ju inte vara ute i ogjort väder så jag fick ju låtsas att jag ändå hade ett ärende så jag kollade in växtligheten lite. Bra start på måndagen där faktiskt.
Syrenen doftade ljuvligt, rosorna var glada eftersom de igår kväll fick både ny jord och vatten och "någotvaddenuheter" blommade så fint, så fint. Litet men gulligt.
Banne mig om det inte är den bästa måndagsstarten på länge!


Liten och gullig.

För att se de här skönheterna fick det bli lite "knäna böj". Morgongympa helt enkelt!

8 kommentarer:

  1. Vad ska man med morgontidning, när man kan lukta på blommor?

    SvaraRadera
  2. Haha, ja vanans makt är stor. Tur du har lite fina blommor att spana in när du ändå går till lådan :)
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Man blir bara förbannad när man läser morgontidningen. Förbannad över allt dumt som sker.
    Mycket bättre att lukta på blommor.

    SvaraRadera
  4. Skrattar åt Nillas kommentar. Hon har rätt, kör litet Ferdinand så slipper du skriva långa insändare som hon gör!

    SvaraRadera
  5. Ezter: Nä. Precis. Vad ska man med det till?

    Carina: Fin vecka till dig "mä". Varm!

    Nilla: Haha! Ja, det har du rätt i!

    Spader Madame: JA! Solklar taktik!

    SvaraRadera
  6. Jag brukar ta mig en sväng i trädgården på morgonen, gärna med en mugg kaffe i handen. Vi har inte heller någon morgontidning och jag har vant mig vid att inte läsa den. En promenad är mysigare!

    SvaraRadera
  7. Agneta: Ja. Så gjorde jag också när jag bodde i hus med större trädgård. Nu är tomten på yttepytteliten att det blir en titt fram o tillbaka. Men fint är det!

    SvaraRadera
  8. Vår tidning åkte också väck för flera år sedan när vi ströp utgiftskontot. Det går så himla bra att läsa den på nätet. Det är lite mindre skrivet där men man får ändå veta lite om vad som hänt i kommunen.

    SvaraRadera