lördag, maj 19, 2012

Liten blir stor

Detta kommer bli en tröttlördag eftersom det blev en senfredag.
Nu var det inte jag som slog klackarna i taket och partajade utan Lilla Syster som var på galej och som skulle hämtas hem mitt i natten.
Flickebarnets mamma tyckte att klockan 24.00 (ja, askungetid) är mitt i natten men det är ju välkänt att tonåringars tideräkning är en helt annan, vilket betyder att 24.00 ovillkorligen blev en fråga för förhandling.
Men.
Jag är hård som sten (host, host, harkel......) och 24.00 fick det bli. Jag kom dessutom i tid, vilket är lite ovanligt när det gäller mig, men vid denna sena timme är det lättare att passa tiden. Även hon kom ut i tid så klockslaget måste ju varit perfekt valt??!!
Det var första sena utekvällenpå stan för Lilla Syster och det slog mig när jag satt utanför Ungdomens Hus att "liten blir stor". Har helt enkelt inga småkids längre.
Därför ska jag låna bebis idag. Längtar efter lite småbarnstankning ju. Är gammelmoster till tre fina prinsar och den sistföddes mamma behöver vila sina armar lite. Då är det ju perfekt med en gammelmoster till låns ett par timmar.

1 kommentar:

  1. Hu, vad tiden går! Tycker du kunde hämtat vid 22, hon är MINST! ;)

    SvaraRadera