måndag, maj 21, 2012

Man gör så gott man kan!

Skriver en sak, tänker på annat, "annat" försöker ta över. Tänker då att tankarna, de där ledsna och trista, ja, de får minsann klämma ihop sig på en kvart om dagen ungefär.
Tänker också att det var väl så Arne Tammer på sin tid kom i kanonform? Just på en kvart om dagen.
Nu tänker de yngre som läser här att vem i hela fridens dagar är Arne Tammer??
Jomen han grundade Svenska Frisksportarförbundet och förespråkade träning, mest styrketräning. Hemma. En kvart om dagen. På bilderna av Arne såg man många muskler. Och snygga.
I många hushåll fanns brevkurser med träningsinstruktioner som Arne hade . Bland annat Cinapappan hade det och införskaffade också en fjäder som man kunde böja jättemångagångerpåenkvart och som det böjdes och tränades.
Ända tills faderskapet en dag blev lite knuffad av min lillebror mitt i en böj och tappade taget. Tjong i pappas huvud och sen var det "Arne Tammrat" färdigt i vårt hushåll.
Nä. Det handlar helt enkelt om att komma i form igen. Utan att få en smäll i skallen.
Promenader verkar riskfritt. Jag satsar på en sån alldeles om en strax!



4 kommentarer:

  1. Jag ska ut och gå i morgon bitti. Har jag tänkt.

    SvaraRadera
  2. Promenader kan hjälpa tankarna åt rätt håll! Keep on walking! Stora, stora kramen...

    SvaraRadera
  3. Tydligen är det inte det. Jag har stukat foten utan att veta om det!

    SvaraRadera
  4. Promenader är bra. Här promeneras det varje dag numera. Arne Tammers annonser minns man ju.

    SvaraRadera